Endodonti (Kök Kanal Tedavisi)

Endodonti , dişin iç kısmıyla ilgilenen diş hekimliği dalıdır. Tedavi edilmeyen boşluklar nedeniyle hasar/iltihap yaşayan dişlerde dış doku çıkarılır; kök kanal , yeniden şekillenen temizlenir ve bir prosedür denilen kök kanal tedavisinde özel bir sızdırmazlık malzemesi ile doldurulur.

Kök kanal tedavisi

Diş kökünün içinde, genellikle diş siniri olarak bilinen bir damar-sinir kompleksi vardır. Tedavi edilmeyen boşluklar nedeniyle hasar/iltihap yaşayan dişlerde dış doku çıkarılır; Kanal tedavisi adı verilen bir işlemde kök kanalları yeniden şekillendirilir, temizlenir ve özel bir sızdırmazlık maddesi ile doldurulur . Bazı durumlarda kanal tedavisinin başarı şansını arttırmak için lazer destekli tedavi uygulanmaktadır.

Kanal Tedavileri Ağrılı mı?

Diş uyuşturulduktan sonra kanal tedavisi yapılır; bu nedenle ağrılı bir süreç değildir. Ancak çok fazla ağrıya neden olan veya enfeksiyon kapmış dişlerde onları uygun şekilde uyuşturmak zor olabilir. Böyle bir durumda ileri anestezi yöntemlerine başvurulur.

Kanal tedavisi ne kadar sürer?

Dişlerin durumuna göre kanal tedavisi bir veya iki seansta yapılabilir. Enfeksiyonlu dişlerde enfeksiyonun tamamen yok edildiğinden emin olmak için birkaç seans gerekebilir. Önemli komplikasyonları olmayan kanal tedavisi genellikle tek seansta yapılır.

Kanal tedavisi görmüş diş ağrır mı?

Kanal tedavisi sırasında diş sinirleri alınır, böylece diş dış uyaranlardan etkilenmez. Tedaviden sonra, vücudumuzdaki tüm dokular gibi bir dişin de iyileşmesi için zamana ihtiyacı olduğu için birkaç hafta çiğneme sırasında hafif bir ağrı veya hassasiyet yaşanabilir