Porselen Lamina Kaplamalar Nedir?

Porselen Lamina Kaplamalar Nedir?Dişlerin şeklini ve rengini kalıcı olarak değiştirmek için kullanılan bir tekniktir. Laminate veneer, diğer dişlerin, diş etlerinin ve dudakların şekline ve rengine uyan, hastaya doğal bir gülümsemeyi garanti eden çok ince, parlak, pürüzsüz bir porselen plakadır. Laboratuvar ortamında hazırlanan laminateler daha sonra diş hekimi tarafından dişin ön yüzeyine yapıştırılır.

Laminat veneerler ne zaman kullanılır?

• Diastemaların kapatılması, dişlerin uzatılması ve gerekirse yeniden şekillendirilmesi
• Kırık veya çatlak dişlerin tedavisi olarak
• Antibiyotiklerle renklenen dişlerinin rengini sevmeyen ve kalıcı beyazlık isteyen hastalara çözüm olarak
• Kendi gülüşünü beğenmeyen hastalarda gülüş tasarımı kapsamında
• Porselen kaplamalar hafif çapraşık dişler için alternatif bir tedavi olabilir

Porselen Lamina Tedavisinde Ağrı Hisseder Miyim?

İşlem sırasında herhangi bir ağrı oluşmaz. Ancak bazı durumlarda ağrı olasılığını önlemek için lokal anestezi uygulanabilir. İlk seanstan sonra dişleri kalıcı kaplama ataşmanına kadar korumak için geçici laminalar yapıştırılır. Bu nedenle hasta, diş hassasiyeti sorununun önüne geçildiğini belirtmeden, estetik bir sorun yaşamamaktadır.

Porselen kaplama yaptırmak için kaç kez diş hekimine gitmeliyim?

Laminate veneer tedavisi en az iki seans sürer. Belirli bir seansın uzunluğu dişlerin durumuna ve hazırlanacak ve yapıştırılacak kaplamaların sayısına göre değişebilir.

Diş eti estetiğini iyileştiren işlemlere ihtiyaç varsa öncelikle diş eti tedavileri yapılmalıdır. Ancak o zaman laminat tedavisi yapılmalıdır.

Porselen Laminaların Avantajları Nelerdir?

• Yerleştirmek için sadece az miktarda malzeme çıkarılır. Kron tedavisinde olduğu gibi dişte belirgin bir küçülme yapılmasına gerek yoktur.

• Sigara, çay, kırmızı şarap, kahve ve diğer yiyecek ve içecekler renklerini bozamaz.

• Metal içermedikleri için zamanla diş etlerinde gri bir yansıma yapmazlar.

• İnce ve yarı saydam olmaları nedeniyle ışığın geçmesine izin verir ve dişlere doğal bir görünüm kazandırır.